Rendszer- és terméktanúsítás
Auditok hozzáadott értékkel
Használja erőforrásait és lehetőségeit a bevételek növekedésének optimalizálására, valamint a hibaarányok és költségek csökkentésére.
Lépések a qualityaustria tanúsítvány megszerzéséhez:
1. Kezdeti információk
Az ügyfél megalapozza a menedzsment rendszer létrehozását szabványok és előírások megvásárlásával, az információs rendezvényeken való részvétellel, és megkérdezi a már tanúsított szervezeteket tapasztalataikról. A Quality Ausztriával folytatott következő személyes tájékoztatás során megvizsgáljuk az ügyfél igényeit, és a szervezetet részletesen tájékoztatjuk a teljes audit folyamatáról. Első lépésként meghatározzuk a tanúsítás tervezésének vállalatspecifikus szempontjait. Az összegyűjtött adatok alapján becslést készítünk a szükséges auditálási időről a nemzetközi előírások alapján.
2. Döntéshozatal
Most a tanúsítani kívánt modellek követelményeit össze kell hangolni a vállalati üzleti célokkal. Célszerű egy projekttervet készíteni. A belső erőforrások értékelése ugyanolyan fontos, mint a külső költségek meghatározása (pl. tanácsadás vagy képzések). Ezen tervezés alapján most meg lehet hozni a tanúsításról szóló döntést.
3. Koncepció létrehozása és megvalósítása
Ebben a szakaszban a következő prioritások tervezhetők:
- Építsen know-how-t a kiválasztott irányítási rendszerről (pl. képzés minőségirányítási vagy környezetvédelmi vezetők számára)
- A szabvány-követelmények elemzése és a vállalatnál a megvalósítás megtervezése
- Az alkalmazottak képzése az irányítási rendszerek alapjairól, valamint a megváltozott folyamatokról és eljárásokról
- Az újonnan megtervezett folyamatok életre hívása és rögzítése a vállalaton belül
A vezetőség elkötelezettsége ebben a szakaszban különösen fontos
4. Rövid audit (opcionális)
A Quality Austria által végzett rövid audit segítségével meghatározható az irányítási rendszer megvalósításának előrehaladása az egyes területeken, funkciókban, folyamatokban vagy egyedi szabványkövetelményekben. A meghatározott előírások és a végrehajtási intézkedések célszerűségét korai szakaszban kell értékelni a szabványok téves értelmezésének azonosítása és az ezzel kapcsolatos további munka / költségek megelőzése érdekében. Elősegítik a munkavállalók meggyőződését és motivációját.
5. Tanúsítási audit 1. szakasz
Ez az audit már a tanúsítási folyamat része, és az irányítási rendszer tanúsítási érettségének értékelésére szolgál. A következő célkitűzéseket tartalmazza:
- A legfontosabb folyamatok, célok és a vonatkozó jogszabályi követelmények meghatározása
- Vállalatspecifikus szempontok értékelése
- Az irányítási rendszer dokumentációjának értékelése
- Döntés a tanúsítási audit 2. szakaszára való felkészültségről
- A további eljárás meghatározása és a tanúsítási audit 2. szakaszának megtervezése
6. Tanúsítási audit 2. szakasz
Az audit 2. szakaszában a folyamatokat és a követelményeket véletlenszerű mintavételezés alapján ellenőrizzük. A fókuszpontok a következők:
- A szabványkövetelményeknek való megfelelés ellenőrzése előzetesen meghatározott audit terv alapján
- A rendszer erősségeinek és a fejlesztési lehetőségeknek a bemutatása
- Az irányítási rendszer alkalmasságának és megfelelőségének értékelése a vállalat célkitűzéseinek figyelembevételével
Az audit eredményeit hivatkozásokkal, javaslatokkal és eltérésekkel egy audit jelentés foglalja össze.
7. Az Ön tanúsítványa
Akkreditációja miatt a Quality Austria jogosult világszerte elismert tanúsítványok vagy megfelelőségi igazolások kiadására. Megfelelő használati jogok társulnak a tanúsítványok kiadásához. A qualityaustria tanúsítvány a megfelelőség igazolása, és a sikeres tanúsítás belső és külső kommunikációjára szolgál, a jobb lehetőségek biztosítása érdekében a piacon és az ajánlati felhívások során.
8. A rendszer folyamatos továbbfejlesztése és javítása
A folyamatos fejlődés érdekében az irányítási rendszert a stratégiai iránynak megfelelően folyamatosan fejleszteni szükséges. Ebből a célból a tanúsítást követően a következő két évben felügyeleti auditot végzünk. Az első tanúsítást követő harmadik évben pedig a megújító audit során válik lehetővé a meglévő tanúsítványok újbóli kiadása.
Az ügyfél előnye
A qualityaustria auditjainkat úgy alakítottuk ki, hogy értékorientáltak és előnyösek legyenek ügyfeleink számára.
- Az auditok során megvizsgáljuk, hogy a vonatkozó követelmények teljesülnek-e.
- Véleményünk szerint az ügyfél elvárásai jelentősen befolyásolják az audit céljait,
- az auditor kompetenciája a legfontosabb
- és az auditált irányítási rendszer teljesítménye és hatékonysága központi jelentőségű.
„A hatékony irányítási rendszer többet hoz, mint amennyibe kerül, mert az előnyök a szervezet minden részlegén és szintjén észrevehetők. A hálózatépítés megteremti a struktúrát és az átláthatóságot. Rejtett potenciálokat lehet felhasználni, ami végül pozitív hatással van a vállalat értékére."
Konrad Scheiber, CEO Quality Austria